2 bilder i månaden är allt som behövs.
Vi uppmanar dig att delta. Du som aldrig eller sällan deltager häng på det inspirerar och utvecklar ditt fotointresse på ett enkelt och roligt sätt. Hela tävlingen är till för att knyta oss samman och hålla vårat fotointresse igång. RÖSTA! Även om du inte deltar så gå in på hemsidan och RÖSTA!

Förutsättningar

Röstningen ska utföras så seriöst och proffsigt som du kan och vill att dina bilder ska bedömas. Öppna bilderna på datorn på den skärm där du redigerar dina egna bilder, en mobiltelefon är alldeles för liten. Vi måste vara så proffsiga som vi är.
Har du lämnat in bilder till månadens fotograf skall du även delta vid röstning, du får inte rösta på egna bilder och utebliven röstning innebär att dina bilder inte deltar i tävlingen.

SAMMANFATTNING/REGLER

1. Du får bidra med max 2 bilder varje månad.
  2. Bilderna ska vara tagna under den gällande månaden.
  3. Bilderna ska följa gällande tema.
  4. Bilderna ska ha en titel och ditt namn.
  5. Bilderna ska ha storlek enligt instruktioner på hemsidan.
  6. Du som skickar in bilder måste också rösta på andra bidragande bilder. Utebliven röstning utesluts dina bilder.
  7. Du får inte rösta på egna bilder.
  8. Varje röstande väljer tre bilder som rangordnas 1á, 2á resp. 3é plats. Plats 1 ger 3 poäng plats 2 ger 2 poäng och plats 3 ger 1 poäng. Efter utvärdering/sammanställning oavsett antal röstande så ger högst poäng plats 1 osv.
  9. Den bild med flest poäng vinner.
  10. Poängsättning årets fotograf månadens bild. Alla inlämnade månadens bild har poängsatts vid respektive månads röstning. Dessa poäng sammanräknas under månaderna 1-12 på respektive fotograf. Detta innebär att medelmåttiga poäng kan ge en totalt hög placering i poäng.

Vi redovisar placeringarna 1 – 5. Alla vill inte att hela resultatlistan ska visas skriv ett mejl till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så får du din placering.
Tävlingsledningen Alingsås Fotoklubb

Alingsås Fotoklubb samarbetar med

logotype sparbanken alingsasalingsas energi logoMaxi Alingsås